Menu
Free Pack
Buy Now

In 7 stappen naar de (voorlopige) oplevering van jouw droomwoning!

20 januari 2021

Wanneer jij in spanning zit te wachten op de sleutel van jouw gloednieuw appartement, geven wij graag al een woordje uitleg over de voorlopige oplevering. Geen zorgen, die term is wat misleidend want tijdens deze fase kan je al effectief verhuizen.

Hoe deze voorlopige oplevering dan precies in zijn werk gaat en wanneer jouw nieuwe stekje definitief wordt opgeleverd? Ontdek het allemaal in ons 7 stappenplan waarin we jou persoonlijk begeleiden.

1) Pré-oplevering

Om alles vlot te laten verlopen tijdens de voorlopige oplevering zorgt jouw klantenbegeleider voor een ‘pré-oplevering’. Dit gebeurt één maand voor de ‘voorlopige oplevering’. Op die manier kunnen eventuele opmerkingen al op voorhand verholpen worden.

2) Rondgang: controle bouwwerken

Als je een appartement koopt onder de ‘Wet Breyne’, vindt er een ‘voorlopige oplevering’ plaats. Dit gebeurt wanneer de bouw afgerond is. Samen met ons, de bouwheer en de aannemer doe je dan een ‘officiële’ rondgang in je nieuwe woning. Tijdens deze tour gaan we na of de werken goed, volgens plan én conform het lastenboek werden uitgevoerd. We controleren ook de opties die je met je klantenbegeleider hebt gekozen.

3) Proces Verbaal van Voorlopige Oplevering

Foto definitiefNa de rondgang maken we een “Proces Verbaal van Voorlopige Oplevering” (PVVO) op. Hierin vind je alle punten die eventueel nog moeten afgewerkt of gecorrigeerd worden. Van dit proces verbaal, dat door alle partijen wordt ondertekend, ontvang je uiteraard een kopie.

 

 

4) Overdracht sleutels & nutsvoorzieningen

Na ondertekening van deze PVVO ontvang je (hoera!) de sleutel(s) van je van je woning, en -indien aangekocht- je berging en je parkeerplaats. Je ontvangt ook het postinterventiedossier van je appartement. Jouw klantenbegeleider noteert op dat moment de meterstanden en handelt met jou de nodige administratie af. Zo kunnen we de nutsvoorzieningen (water, energie) aan jou overdragen als nieuwe eigenaar.

5) Opvolging korte termijn: werfleiding

De verbeterpunten (eventuele correcties of afwerkingen) zoals vermeld in het PVVO, worden binnen de eerste twee maanden na de voorlopige oplevering opgelost. Gedurende die twee maanden kan je met al je vragen terecht bij de werfleiding.

6) Opvolging lange termijn: Van Roey Services

Vanaf de derde maand neemt Van Roey Services de opvolging over. Vanaf dan wordt deze dienst jouw vaste aanspreekpunt. Ontdek je bijvoorbeeld in de loop van het eerste jaar toch nog een verborgen gebrek (een gebrek dat we tijdens de rondgang niet konden zien)? Dan kan je dit binnen de 12 maanden na de voorlopige oplevering signaleren bij Van Roey Services. Op die manier heb je dus nog ruimschoots de tijd om eventuele opmerkingen door te geven. Alle contactgegevens van de werfleiding/aannemer en van Van Roey Services vind je in het PVVO terug.

7) Definitieve oplevering

Na 12 maanden, als de vier seizoenen gepasseerd zijn, gaan we ervan uit dat het appartement definitief opgeleverd is.

Nog vragen over onze manier van werken? 

Contacteer ons

Blijf op de hoogte